Софт-Портал

Modo Программа На Русском Скачать Бесплатно img-1

Modo Программа На Русском Скачать Бесплатно

Рейтинг: 4.2/5.0 (1675 проголосовавших)

Категория: Программы

Описание

Luxology MODO 401 SP1 - Скачать бесплатно программы для Windows 7 и 10


Luxology MODO - инновационная программа для 3D моделирования, рисования и рендеринга в единой рабочей среде. Особенностью программы является мощный, но при этом интуитивно понятный инструментарий для конструирования сложных геометрических форм методом подраздельных поверхностей. По прошествии нескольких лет продукт постепенно трансформировался в полноценный универсальный пакет. Интерфейс программы предлагает глубокую настройку практически всех рабочих элементов. Весьма востребованными будут предустановленные в нем навигационные стили, которые максимально приближают принципы взаимодействия с инструментами к методам, практикуемым в 3DS Max, Maya и других аналогичных решениях. Для удобства пользования все ключевые технологические переходы (рисование, анимация, рендеринг и т.д.) вынесены в отдельные модули.

**************************************************
Modo is an innovative 3D modeling, painting and rendering software designed to accelerate the creation of world-class models, associated color and normal maps, and ultra high-quality renderings. Modo delivers the next evolution of 3D modeling, painting and rendering in a single integrated and accelerated package for the Mac and PC. And now, modo is a true end-to-end solution that includes true 3D sculpting tools, animation and network rendering! More than just features, modo is a truly elegant integration of technology, raw horsepower and refined workflow.

Main features:
» Polygon/Subdivision Surface Modeler
» Precision construct geometry
» Two kinds of sculpting tools are provided in modo: mesh-based and image-based
» World-Class UV Editing
» Powerful, flexible painting system works in 2D and in 3D
» Fast rendering
» Instance and replicator rendering to trillion polygon detail
» Powerfull animation features
» Powerfull sculpting features


Основные возможности:
» Полигональное и подраздельное моделирование поверхностей
» Точное конструирование геометрии
» Два вида инструментов построения модели: сеточные и основанные на графическом изображении
» UV редактирование мирового уровня
» Мощная и гибкая система рисования для 2D и 3D
» Быстрый рендеринг
» Примерный и полный рендеринг до деталей
» Мощные функции анимации и построения моделей

ОС: Windows XP/Vista
Интерфейс: English
Размер: 111,4 Mb / 138,6 Mb

Пароль / Password: www.kopona.net

Другие статьи

Modo - программа трехмерного моделирования и рендеринга

Modo — программа трехмерного моделирования и рендеринга. Обзор программы и рекомендации по настройке

Программа Modo создана для настоящих мастеров в области трехмерной графики. Она предоставляет полный спектр возможностей для моделирования рендеринга. В данной статье мы рассмотрим, что представляет собой данный программный продукт и как его можно использовать.

Modo – это программа, которая была выпущено еще в 2004 году, т.е. 12 лет назад. Создателем программы является компания Luxology. Сначала существовали только версии программы для операционных систем Windows и Mac. Последняя версия программы вышла в 2015 году. Над программой Modo трудилась целая команда инженеров. Это говорит о том, что программный продукт имеет высокое качество. Такого же мнения придерживается и большинство пользователей, использующих данную программу. Ведь Modo уже не первый год становится одной из самых популярных программ в области 3D моделирования. Девизом для разработчиков компании Luxology является «Создай что-то новое». Программа Modo получила широкое распространение среди профессиональных дизайнеров. Она используется при разработке компьютерных игр, производстве сериалов и фильмов, обработке трехмерной графики.

Рабочая среда программы Modo представляет собой единую область, предназначенную для рисования, моделирования, рендеринга. Данную среду разработки называют инновационной. В данном программном обеспечении используют довольно мощный набор инструментов. Широкий набор функций удивительно сочетается с понятным и удобным интерфейсом. Программа для трехмерного моделирования Modo дает возможность выполнять настройку практически всех рабочих элементов. Многие из них для удобства использования выделены в отдельные модули. Одними из самых востребованных являются навигационные стили Modo Genie. Они имеют возможность приближать принципы взаимодействия с набором инструментов к методам, которые используются в таких программах для трехмерного моделирования, как 3D-Max, «Майя» и другие.

Возможности программы Modo

К широкому спектру возможностей Modo можно отнести следующие:

— создание моделей поверхностей может быть раздельным и полигональным;

— построение геометрических конструкций, которые отличаются высокой точностью;

— все инструменты для моделирования в программе Modo делятся на сеточные и основанные на имеющейся графики;

— высокий уровень редактирования ЮВ. В данном вопросе у программы практически нет конкурентов на мировом рынке;

— возможность прорисовки двухмерной и трехмерной графики;

— мощность и гибкость иллюстрирования;

— скорость рендеринга, которая вполне сопоставима с высоким качеством;

— возможность выбора примерного рендеринга или полноценного детализированного;

— функциональность анимирования и моделирования.

Программу Modo обычно советуют использовать уже тем пользователям, которые представляют себе, что такое 3D-моделирование и не боится слова «рендеринг» в описании программных продуктов. Иначе говоря, это программа для тех, кто в теме. Если разделить все программы для рендеринга на три типа, где первым типом будут программы для обучения и знакомства, а последний для продвинутых специалистов, то программа Modo будет где-то посередине. И это вовсе не в обиду данной программе. Пользователи, которые принижают ее достоинства, ошибаются. По интернету почему-то гуляет множество видео об использовании программы Modo, для создания компьютерных игр вроде «КС» или «Доты». На самом же деле Modo Genie успешно используется в разработке игр и телевизионной индустрии. Ярким примером служит фильм «Аватар». Рисовали главных героев этого фильма именно при помощи данного программного продукта. Это говорит о том, что функциональность программы Modo дает возможность использовать ее даже в серьезных проектах.

Modo: комфорт и удобство

Что выгодно отличает программу Modo от других программ, используемых в трехмерной графике? Конечно же, это инструменты быстрого доступа. В программе Modo имеется не только широкий выбор встроенных функций, который позволяет творить шедевры. В программе предусмотрена возможность создавать собственные инструменты. Таким образом, мастера, которые давно знакомы с данным программным обеспечением, могут полностью подстроить его под себя. В Modo довольно быстро происходит генерация сложнейших команд. Достаточно всего лишь одного нажатия на кнопку. Шаги работы, определяющие прогресс, разделяет всего один «клик» мышки.

Modo: набор инструментов

Уже не раз говорилось о том, сколько инструментов можно использовать в программе Modo. Перечислять их все будет довольно сложно, да и ни к чему это. Приведем только один факт: в программе присутствует стандартный набор функций. Иначе она бы не стоила отдельной статьи. Рассмотрим наиболее популярные и интересные функции программы:

— возможность склейки графических изображений с переменным разрешением;

— возможность восстановления пикселов (несколько инструментов);

— ретаргетинг (данная функция была добавлена в новых версиях программы);

— возможность деформации и скульптуирования моделей;

— инструменты для измерения различных параметров, таких как объем, скорость и других;

— визуальная настройки спейсинга;

— точный тайминг;

— удобство установки ключевых и экстремальных поз;

— инструменты для привязки (уровень данных инструментов выше, чем в программах «3Д-Макс» и «Майя»). В программе предусмотрена возможность привязки точек и линий пересечения различных геометрий. Такая функция реализована только в программе «Modo»;

— инструменты для симулирования и разрушения различных физических свойств объектов;

— инструменты для работы с моделированием волосяных покровов.

Пользователи программы Modo говорят о нехватке некоторых достаточно важных опций. Но такие отзывы чаще всего оставляют те пользователи, которые раньше использовали привычные программные продукты вроде «Лайтвейва» или «Майи». При знании всех комбинаций клавиш у пользователя не возникнет проблем с вызовом той или иной функции.

Modo: поддержка различных форматов

Программа Modo поддерживает работу с такими распространенными в сфере трехмерного дизайна форматами, как STL и OBJ. Также в программе имеется возможность открытия любого расширения иных программ для 3D моделирования.

В программе Modo предусмотрена полная интеграция с программой zBrush. Между этой программой и Modo предусмотрен взаимный импорт и экспорт файлов. Данная опция широко известна и довольно часто применяется пользователями. Чаще всего реализуется данная опция для разработки сложных органических предметов. ZBrush характеризуется моделированием, напоминающим больше виртуальную глину. Работа данных программных продуктов сильно отличается, но при том они достаточно гармонично дополняют друг друга.

Лицензионная версия программы Modo платная. Но разве это проблема? В интернете сегодня можно найти множество пиратских версий, портативных exe-файлов или условно-бесплатных утилит. В качественных репаках содержится русифицированная версия и сборка под ключ. Это избавляет пользователя от лишней головной боли. Версии portable вообще не требуют инсталляции. Достаточно просто загрузить и запустить их. Те же пользователи, которые любят обстоятельно подходить к любому вопросу, могут купить лицензионную версию Modo на официальном сайте программы. Там же можно приобрести бесплатную версию программы на месяц. Так же на сайте пользователи смогут обнаружить обучающие видео и статьи, а также дополнительные модули и плагины. Вся информация представлена на английском языке, но вряд ли это станет препятствием для тех пользователей, которые хотят совершенствовать свои умения в области трехмерной графики.

Запись опубликована 24.01.2016 автором katrinas11 в рубрике Программы. Отблагодари меня, поделись ссылкой с друзьями в социальных сетях:

Навигация по записям

Modo программа на русском скачать бесплатно

Modo — программа для 3D-моделирования

Modo – приложение, которое позволяет выполнять 3D-моделирование, составление динамических сцен, проводить рендеринг, сетевую визуализацию, создавать скульптуры и архитектурные проекты.

Новейшая утилита, которая предоставляет возможность изготавливать объекты на базе геометрических элементов. Приложение располагает большим пакетом средств для преобразования элементов. Она пригодится для простого изготовления скульптур и составления анимационных сцен. Программой пользуются дизайнеры, рекламщики и прочие.

Как работает программа?

Запустив впервые программу, выскочит предложение купить лицензию, написать ключ или запустить бесплатную версию. В последнем случае в программу нужно вставить пробный ключ. Для его получения требуется пройти регистрацию по ссылке из меню, вписать правильную электронку и личные данные. После этого придет сообщение с вложением. Этот файл необходимо сохранить на диске ПК. Запустив пробную версию, в программе необходимо нажать на Install from disk…, а потом задать путь к этому файлу.

Программа располагает хорошим набором инструментов, но неопытным пользователям рекомендуется просмотреть несколько обучающих роликов. В программе на них имеются ссылки. С их помощью можно будет выяснить ключевые особенности и разобраться с алгоритмом работы.

Программа позволяет создавать и обрабатывать трехмерные изображения. Приложение располагает встроенным набором палитр, кистей и спецэффектов. Также есть возможность выполнить моделирование рабочих поверхностей. Можно выполнять мощную UV-обработку. Кроме того, приложение позволяет эластично рисовать на плоскости.

Преимущества и недостатки

Программа позволяет создавать анимационные модели. Кроме того, приложение располагает большим количеством инструментов для рендеринга. Помимо этого, в программе имеются профили управления. Можно гибко настраивать параметры элементов. Также есть возможность подключать модули.

Из отрицательных моментов стоит выделить достаточно сложный процесс активации пробного периода. Кроме того, отсутствует русскоязычная локализация. Стоимость программы довольно высока.

В общем, довольно неплохая программа с новым подходом к деталям. Однако, как и все подобные программы лицензионная версия стоит около $1800. Но есть пробный период, который поможет понять необходимость данного приложения.

Похожие статьи: Навигация записей

The Foundry MODO 901 SP2 Build 92134 En (2015) скачать торрент бесплатно

The Foundry MODO 901 SP2 Build 92134 [En] скачать торрент

Описание:
MODO
является полным решением для исследования дизайна, создания контента для игр, анимации персонажей и производства высококачественных рекламных изображений. Созданный для художественных рабочих процессов MODO возвращает легкое создание цифрового контента и дизайна. Художники и дизайнеры могут свободно исследовать и сосредоточиться на творческих усилиях, которые максимизируют качество продукции за меньшее время.

Ключевые возможности:
Advanced photorealistic viewport
Iterate faster in a high-fidelity context that closely reflects your final render, with MODO 901’s new hardware-accelerated photorealistic viewport. Powered by The Foundry’s Clear technology, the new advanced viewport lets you manipulate geometry and materials in a real-time setting that accurately displays lighting and shadows, BRDF materials, reflections, gloss, screen-space ambient occlusion, high-quality transparency, anti-aliasing, supersampling and a number of 2D post-processing effects.
MeshFusion
Now a fully integrated feature of MODO 901, MeshFusion takes away the challenge of complex and frustrating Boolean operations, making it easier to consistently produce high-quality models. You can interactively intersect, add and subtract subdivision surface (SDS) objects, control the blending between, and intuitively edit the assembly instructions. MeshFusion also comes with a library of preset primitives that you can use to construct your object; final output is a watertight mesh suitable for further editing in MODO or export to .STL.
Vector-based graphics support
Make use of resolution-independent vector-based artwork created in a program such as Adobe® Illustrator® or converted from a CAD file with new support for SVG (Scalable Vector Graphics) files, together with a new Curve Fill polygon type. You can use SVG artwork in your MODO scene as texture files, or as curves that can then be manipulated in 3D, or act as a framework for you to construct meshes. Edited vector compositions can also be exported back out as SVG files for use downstream in the design or manufacturing process. Progressive baking Texture baking in MODO 901 goes to the next level, with a new technique that takes advantage of MODO’s progressive renderer. Using a ray tracing methodology, you can preview your textures as you bake, and watch them refine progressively—allowing you to tweak settings and make surface changes without waiting for a final render. The result? Faster iterations and an overall better baking workflow. In addition, you can now directly bake normal maps with Mikk and other custom tangent spaces for compatibility with a wide number of games engines.
Accelerated performance
With a major focus on improving performance on large scenes, MODO 901 accelerates workflows across the board—including selecting, displaying and deleting many items, or changing their type—in some cases by orders of magnitude. In other specific examples, animating deforming subdivision surfaces is now significantly faster, thanks to the new support for the OpenSubdiv library, while the progressive renderer now employs several techniques to provide faster updates. What’s more, new sampling techniques improve rendering performance with many direct lights and light linking.
Enhanced modeling toolset
MODO 901 brings a number of enhancements to its renowned modeling toolset: the ability to work with models that are topologically but not spatially symmetrical lets you work on both sides of a posed model at once; the Slice tool now offers the option to automatically cap the resulting meshes; and you can now fill a four-sided region with a grid pattern of quads. Other enhancements include new Linear and Radial Align tools, a Twist option for the Curve Generator tool, improved edge loop selection options, slicing across multiple edges, and more.
Improved UV workflows
Enhanced multi-tile UV workflows in MODO 901 include the ability to pack UVs across multiple tiles at once, a new UDIM Indicator that displays various information about the current tile, and UDIM support within many tools and commands. Other new UV features include the ability to copy and paste UVs based on topology, straightening options for the UV Relax tool, and a UV Rectangle command to align strips that have a regular grid pattern.
Better multi-resolution sculpting
Multi-resolution sculpting in MODO 901 now supports layers, so you can have multiple sculpt layers at each mesh level; displacement values from all the layers are blended together into the final result. In addition, you can now transfer multi-resolution displacement vectors to an active mesh from a background mesh, helping you exchange data with third-party sculpting applications, create a new starting point from a high-resolution template, or prepare a mesh for animation.
Extended dynamics and effects
MODO 901 helps bring your worlds to life with new dynamic and procedural effects. A new procedural Shatter item lets you automatically shatter meshes based on collisions, while a procedural Rock item lets you add natural-looking landscape detail to your scene. For rigid-body simulations, the ability to set up and control glue constraints is now much easier, while all dynamic simulations can now be saved and loaded as separate external cache files.
More flexible rigging
Creating cleaner, more flexible rigs for characters and other assets is now easier in MODO 901. With new Command Regions, you can create clickable controls from any polygon selection; controls become visible as you mouse over the selected region, keeping your rig uncluttered. In addition, a new Tension texture lets you drive values based on surface deformation; this can be combined with the new ability to drive sculpt layer opacity through a modifier, for powerful rigging possibilities.
Easier pipeline integration
Aimed primarily at technical directors, MODO 901’s new TD SDK offers an easier and more intuitive interface to the existing Python API for writing plug-ins. MODO 901 also brings Qt support to Mac OS X and Windows—already available on Linux—so TDs can make cross-platform custom UIs. And, with support for OpenVDB voxel datasets, and a projection shader that enables digital matte painting workflows with NUKE, MODO 901 plays well with other applications in your pipeline.
Complexity management
MODO 901 delivers tools to help you manage today’s complex assets more easily. The new Deferred Mesh item lets you offload assets to disk, loading them only at render time; simple proxies or bounding-boxes represent the item in the scene with minimal memory impact. Other complexity management features include the ability to mass-convert scene image clips to Tiled EXRs, and better ways to expose only selected inputs in assemblies.
Improved painting and texturing
MODO 901 delivers faster, higher quality painting, with better blending, interpolation, stroke evaluation, subpixel sampling and brush orientation during drawing among the improvements leading to a superior overall experience. In addition, a new option in the Parametric Ink tool lets you use surface parameters to vary the opacity of the applied paint, while a new texture switch node and wireframe shader extend texturing possibilities.
Physically based materials and rendering
MODO 901 now offers a new choice of BRDF material—GTR (Generalized-Trowbridge-Reitz)—that better matches specular highlights on real materials, and offers control over blurry reflections. The material is fully compatible with the new advanced photorealistic viewport. In addition, MODO’s physically based Daylight model has been updated to provide a more realistic, physically accurate environment.
UI and viewport enhancements
In the sometimes overwhelming world of 3D, MODO 901 puts the tools you need at your fingertips with the ability to store and recall 3D viewport settings as presets and a switcher bar for easily selecting favorite layouts. In addition, you can now choose to display UV edge seams and boundary edges with different colors in the 3D viewport.

Процедура лечения:
1. Установить программу (контент опционально)
2. Если установлен RLM сервер от прочих творений фирмы, то остановите его в службах, чтобы не мешался
3. Запустить кейген Amon^Ra и создать файл лицензии
4. Запустить программу и выбрать установку лицензии
5. Открыть пункт install to disk и выбрать наш файлик лицензии
6. Если останавливали службу RLM сервера, то можно его вновь запустить
7. Перезапустить компьютер
8. Теперь, если всё сделали правильно, в свойствах о программе должно светиться имя заданное в кейгене

Если планируете использовать всю линейку продуктов the foundry, то используйте альтернативное лечение XForce

Скачать программу The Foundry MODO 901 SP2 Build 92134 [En] (2015) через торрент

Скачать торрент: The Foundry MODO 901 SP2 Build 92134 [En].torrent

Загрузил: 21 сентября 2015 22:34 Статус: Проверено

Размер: 351.16 MB

Раздают: 421 Качают: 176 Скачали: 318

The Foundry MODO 901 SP2 Build 92134 (8 файлов)

Medecine Amon^Ra (2 файла)

lic files (2 файла)

CADLoader601.lic (261 b)
modo85499.lic (207 b)

keygen.exe (134.00 kB)

Medecine RLM xForce (4 файла)

FLT7.0v2 win x32.exe (4.25 MB)
install-windows.txt (4.19 kB)
rlm.foundry.exe (1.41 MB)
xf_foundry.lic (5.46 kB)

MODO 901 SP2 win x64.exe (345.36 MB)

Скачать Luxology MODO 501 torrent бесплатно

Скачать через торрент Luxology MODO 501 бесплатно русская версия torrent активатор

- 2 GB оперативной памяти

- OpenGL 2.0 и поддержка разрешения 1024 на 768

- Мышь или иной контроллер

- Pentium 4 и выше

Язык интерфейса. только английский

Таблэтка. Присутствует Описание. Luxology MODO - это инновационная программа для 3D моделирования, рисования и рендеринга в единой рабочей среде. Особенностью программы является мощный, но при этом интуитивно понятный инструментарий для конструирования сложных геометрических форм методом подраздельных поверхностей. По прошествии нескольких лет продукт постепенно трансформировался в полноценный универсальный пакет. Интерфейс программы предлагает глубокую настройку практически всех рабочих элементов. Весьма востребованными будут предустановленные в нем навигационные стили, которые максимально приближают принципы взаимодействия с инструментами к методам, практикуемым в 3DS Max, Maya и других аналогичных решениях.

В новой версии обновление и расширение возможностей получили следующие инструменты: Rendering, Preview Renderer, Modeling, Sculpting, Painting, Hair&Fur, Animation & Rigging, Modo Plug-in SDK, Workflow and user interface.

В новой версии программы:

- Улучшены возможности визуализацитора, повышена скорость.

- Повышена скорость Preview Renderer

- Поддержка PIXAR subdivision surfaces

- Поддеркжа FBX 2010.2

Improved: SDK documentation.

Fixed: Bug with bump mapping.

Improved: Optimize sculpt speed when using interpolated strokes.

Improved: Restored MMB functionality for setting sculpt offset.

Fixed: Restore Solid Sketch tool default preset ('SS Default') to work exactly like 401.

Fixed: Error that causes embedded viewports to always show up in ""more"" popovers, even if they're already visible in the main form.

Fixed: Bug causing mesh tearing when stroke interpolation and nozzle jittering are used at the same time on PSUBs.

Fixed: Major slowdown for procedrual brushes on PSUBs.

Fixed: Bug related to UIImageChoices and tool presets.

Fixed: Quit, Preferences & About menu functionality in OS X.

Fixed: Bug in Slice tool with bezier curve.

Fixed: Correctly sets preset browser paths for sculpt and paint tool presets.

Fixed: Make image brush aware of mesh item transforms.

Improved: Disabled "Tabbed Viewport" option when RMB'ing on a tab.

Improved: Updated Solidworks plugin files.

Fixed: User can double-click on RPC in preset browser, instead of getting "preset.do error".

Fixed: Tool highlighting in the paint layout.

Improved: Optimize hair styling with guides.

Fixed: Update for motion vector outputs to work with vertex motion vectors, which including deformers and MDD animation.

Fixed: A general texture baking bug when the user overwrites the same image with a different resolution.

Fixed: Potential crash aborting Bake To File.

Fixed: Tied emodo textures help to actual specific help pages rather than generic shader tree help.

Fixed: Channel UI enable state for fur 'taper' when billboards are enabled.

Fixed: Change to make GL drawing of brush update on procedural brush changes.

Fixed: Vertex deselection before it is destroyed.

Fixed: Dock menu Quit.

Fixed: Motion blur on MDD instances.

Improved: Remove 'Sketch Extrude' entry from 'Duplicate' tab of modo tools toolbar.

Improved: Changed toggleBGShading function in lux_viewport_displayToggles.pl to toggle between wireframe and active.

Fixed: Shading bug with multi-layered shaders and bumps.

Fixed: Playback bug.

Fixed: Main window title to track scene name on save.

Fixed: Drawing polygon with tool in UV space on material mode.

Fixed: Problem with rayGL and advGL hader when toggling rayGL.

Fixed: Horizontal wrap broken.

Fixed: Potential crash in PBView.

Fixed: Inability to resize certain viewport configurations due to another change that fixed triggering menus on headers.

Fixed: Issue with item effector on workplane.

Fixed: Navigation of targeted cameras\lights.

Fixed: Enhance Procedurals: Display: Counter 1&2, UV LEDs: Repeat is deleting a digit.

Fixed: Bug of world axis snapping for mirror generator.

Fixed: UI lock-out when clicking in the main window tries to bring focus back to the modal window.

Fixed: Vertical wrapping for cylindrical & spherical.

Fixed: Potential crash with key hole PSUB polygon.

Fixed: Bug causing multiple image map creation on every paint stroke.

Improved: Optimizations to item list and tree panes for scenes with a lot of items.

Fixed: Updates of preview surfaces with identity transforms.

Fixed: General bump evaluation on replicated surfaces.

Fixed: Potential crash when a dynamic-datatype command using query operators is mapped to a key

Fixed: Potential crash for the collapsed Shader tree popups.

Fixed: Potential crash in UV group bevel when polygons in the group are partially mapped.

Improved: Stat command text value hints.

Fixed: OpenEXR channel names can't be more than 32 characters long, channel name is now truncated.

Improved: SDK docs.

Fixed: Potential crash in the color picker.

Fixed: Potential crash saving color presets.

Fixed: Potential crash when loading presets or scenes that contain the same images.

Fixed: Potential crash when attempting to network render with multiple frame passes.

Improved: rayGL offset in light views.

Fixed: Added missing command in environment contextual popup.

Fixed: Potential crash in texture baking.

Fixed: Source of NaNs in renders with fur and/or curves.

Improved: Third party help menu options.

Fixed: Assemblies saved as presets potential cause crash in modo when re-opened.

Fixed: Potential crash bug with patch tool.

Fixed: Adding extra point using Add Point tool when the target polygon is line.

Fixed: Layered EXR files still have some problems with default render output names.

Improved: Sending lines over telnet.

Fixed: Potential crash from SWKit with long item list names.

Fixed: Various small bug fixes to resolve crashing and improve stability.

SP2 r2 Changes (build 41483)

Fixed: Potential crash as a result of null filename.

Fixed: Potential crash when the mouse pointer moves is over certain polygons in specific views.

Improved: COLLADA import to support envelope curve weighting.

Fixed: Incorrect behavior with element action axis in some cases of edge element.

Fixed: Potential crash when clicking in an edit field with a popup open.

Fixed: Problem with geometry constrain with screen mode.

Fixed: Potential crash when MDDs are driving replicator point source.

Fixed: Incorrect behavior with pen tool wall mode.

Fixed: Restored "Item Transform" macro, fixing ctrl-y key assignment.

Improved: Dialog management from failed queries when using telnet, making telnet more useful for automated operations.

Fixed: Issue with deformed displacement freeze.

Fixed: viewport.tag's "remove" argument.

Fixed: Issue with item effector with hierarchy mode.

Fixed: Incorrect behavior for smooth shift tool with thicken mode.

Fixed: Preview navigation bug.

Fixed: Issue with color picker not updating when the color was changed outside of the picker itself.

Fixed: Issue where swapping colors in color picker might not cause the UI to update properly.

Fixed: Issue with UV offset.

Fixed: Incorrect behavior when subdividing the solid sketch skeleton.

Fixed: Issue with PNG loader handling 16-bit grayscale with alpha.

Fixed: Potential crash with clone effector.

Fixed: Radial sweep and radial array missing auto action center.

Fixed: Issue with bezier curve and generator.

Fixed: Disabled shader overwriting when the layer mask is at the top of a group.

Fixed: Issue with COLLADA refuses to load a scene file exported from Esko.

Fixed: Potential crash with airbrush falloff on UV space.

Fixed: Issue with shader masking bug.

Improved: Made rayGL match the openGL up axis.

Improved: Painting in UV view.

Fixed: Issue with shader slicing for shaders using a group mask.

Fixed: Issue with element falloff tool on polygon mode.

Fixed: Potential crash when closing a file when mouse over tree.

Fixed: Issue with occlusion textures on replicated items.

Fixed: Issue with deformed meshes displayed in 3D viewports.

Fixed: Potential crash when using the bridge tool.

Fixed: Issue with the paint tool creating one image for each stroke under certain conditions.

Improved: Render output testing in a threaded context.

Fixed: Potential crash when using group bevel with a falloff tool.

Fixed: Potential crash in item popup functions of clone family effector tools when cinema is flux.

Fixed: Potential crash with a selection set command with item mode.

Fixed: Issue with initial bend spine on custom workplane.

Fixed: Potential crash with adaptive subdivision.

Fixed: Issue with loop slice.

Fixed: Potential crash with Drag & Drop in Cocoa.

Fixed: Potential crash with text polygon.

Improved: Rhino support for 501.

Fixed: Incorrect behavior when deleting edges.

Fixed: Issue with preview updating on group locator animation changes.

Fixed: Potential crash with image ink tool.

Fixed: Potential crash with bridge tool for multi-resolution mesh.

Fixed: Issue with bump in certain renders.

Fixed: Potential crash with folder names.

Fixed: Potential crash when saving images.

Fixed: Potential crash with mesh binning.

Fixed: Issue on Windows where the alt key triggers system menus when dismissing an inline edit field.

Fixed: Various bug fixes to resolve crashing and improve stability.

Fixed: Bug causing render errors on certain shader tree setups with multiple shader and bump layers.

Fixed: A crash bug with an irregular mesh on edge bevel.

Fixed: Random crash when scanning directories.

Fixed: Unable to add paths or files with Japanese names to the preset browser.

Fixed: GL updates on nVidia cards on OSX Lion. (Mac only)

Fixed: Layer mask wasn't working when applied as the child of a layer.

Fixed: Potential crash when a partial freeze of an Adobe Illustrator object is undone.

Fixed: Potential crash caused by adding a new modifier in the Input Editor.

Fixed: Potential crash when adding hair guides.

Fixed: Potential crash when using tools during preview rendering.

Fixed: Problem with autosave not overwriting correctly.

Fixed: Shader tree group masking issues when moving items in and out of item masks.

Fixed: Potential fix for random crash when the brush chooser is selected from a pop-up group.

Improved: Included the Rhino/3DM plug-in.